Sok zöldséget, ezáltal rostot és vitamint tartalmaz, finom és laktató. Próbáld ki: gluténmentes brokkolipizza, nem csak gluténérzékenyeknek!

Gluténmentes brokkolipizza hozzávalói 2 fő részére:

  • 50 dkg friss brokkoli (közepes fej brokkoli)
  • 2 db egész tojás
  • 40 g parmezán sajt
  • 1 gerezed zúzott fokhagyma
  • ízlés szerint
  • csipet őrölt bors
  • 2 dl paradicsompüré
  • oregánó
  • bazsalikom
  • néhány szelet sonka / szalámi / füstölt-főtt tarja stb.
  • reszelt sajt (trappista, cheddar, mozzarella, bármi ami rendelkezésedre áll)

Brokkolipizza elkészítése:

  • A brokkolit vágd darabokra tedd bele a késsel turmixba és aprítsd össze.
  • Add hozzá a 2 db egész tojást, a zúzott fokhagymát, a sót és az őrölt borsot és reszelt bele a parmezánt. Az egészet alaposan dolgozd össze.
  • Egy tepsitbe fektess sütőpapírt, a brokkolis masszát oszd el két részre, majd kanalazd át a sütőpapírra és egyengesd el kör vagy téglalap alakúra, úgy, hogy kb. fél cm magasságú legyen a brokkolis alap.
  • 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15-18 perc alatt süsd át.
  • Ha az alap elkészült vedd ki és kanalazd rá a paradicsompürét, szórd meg az oregánóval és a bazsalikommal, majd fektesd rá a feltétet (szalámi, sonka, tarja stb.) és végül szórd meg a reszelt sajttal.
  • Tedd vissza a sütőbe és süsd át a brokkolipizzát a feltéttel. Amikor a sajt aranybarnává sül, vedd ki.
  • Ha kissé meghűlt kés segítségével vedd le a sütőpapírról.
Egyszerűen és gyorsan elkészíthető, egészséges és laktató: gluténmentes brokkolipizza

Ezek a brokkolivel készült gluténmentes receptek is érdekelhetnek:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.