párolt zöldséges csirkemell

Egyszerűen és gyorsan elkészíthető, tápláló, egészséges, ízletes és ráadásul glutén- és laktózmentes: párolt zöldséges csirkemell rizzsel vagy quinoával vagy tésztával.

Párolt zöldséges csirkemell hozzávalói 4 fő részére:

Zöldséges csirkemell elkészítése:

  • A csirkemelleket vágd fel kb. 3×3 cm-es kockákra majd pácold be a húst. Önts rá 4 evőkanál olívaolajat, sózd és borsozd ízlés szerint, add hozzá a szárított majoránnát, a zúzott fokhagymát és a 2 evőkanálnyi mézet. -az egészet jól keverd össze, hogy a pác jól átjárja a csirkemell darabokat, majd tedd félre minimum 30 percre.
  • Közben készítsd elő a zöldségeket. A sárgarépát pucold meg és karikázd fel, a brokkolit és a karfiolt szed rózsáira és mosd meg. Tedd a zöldségeket sós forró vízbe és 5-8 perc alatt főzd őket félpuhára, majd öntsd le róla a vízet.
  • A fél óra elteltével forrósíts kevés olívaolajat egy serpenyőben, majd tedd bele a csirkemell kockákat. Kifehéredésig párold a húst, majd add hozzá a félpuhára főtt zöldségeket és öntsd rá az 5 dl zöldségalaplevet.
  • Fedő alatt főzd készre az ételt, de a főzés befejezése előtt húzd a serpenyő szélére körbe a húsokat és zöldségeket. A középen szabadon maradó lébe szórd bele a rizslisztet, keverd el csomómentesen, majd óvatosan rázd össze az serpenyő tartalmát. 2 perc múlva elkészül a párolt zöldséges csirkemell.
  • A zöldséges csirkemell rizzsel, barna rizzsel, főtt quinoával, tésztával stb kiváló és tápláló étel.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.