gluténmentes töltött káposzta

Egy adag ízletes savanyú káposzta, némi füstölt oldalas, egy kis sertéshús és készülhet a világhírű magyar étel: gluténmentes töltött káposzta. Bármelyik évszakban, hétköznapokon, hétvégéken és ünnepnapokon is imádjuk.

Gluténmentes töltött káposzta hozzávalói:

Az alábbi mennyiségek 4 főre számolva 2 étkezésre elegendőek.

Gluténmentes töltött káposzta elkészítése:

  • A rizst főzd félig meg. A rizs és a víz aránya 1 : 1 legyen.
  • A zsíron pirítsd meg a felkockázott füstölt szalonnát és 1 db felaprított vöröshagymát.
  • A darált húshoz keverd bele a félig főtt rizst, a pirított szalonnás vöröshagymát, a tojást, sót, borsot ízlés szerint, 2 teáskanál pirospaprikát és 1 teáskanál morzsolt majoránnát.
  • A savanyú káposzta levelekről vágd le a vastag ereket, majd a levelekbe halmozz a töltelékből és készíts gombócokat. Hajtsd be a káposztalevelek széleit, majd tekerd fel henger alakúra a töltelékes leveleket.
  • A savanyú káposzta felét tedd a lábos aljába, erre fektesd rá a gombócokat, majd a füstölt oldalast és a tetejére a maradék káposztát.
  • Engedd fel a lábast vízzel, hogy ellepje. Ha bő lével szeretitek a töltött káposztát, akkor kicsit több vizet önts rá.
  • Zsiradékon pirítsd meg a másik vöröshagymát, vedd vissza a hőt és add hozzá a zúzott fokhagymát, a pirospaprikát, de vigyázz, hogy ne égjenek meg. Ezt öntsd rá a káposztára és fedő alatt párold az ételt.
  • Készíts a tejföllel és a rizsliszttel habarást.
  • Ha a töltött káposzta már rotyog, vedd ki a gombócokat és habard be a káposztás főzőlevet, majd tedd vissza a gombócokat is és főzd együtt további 10 percig az ételt, hogy az ízek jól összeérjenek.
  • Tálaláskor a káposzta kerüljön a tányér aljára, arra a gombócok és a füstölt oldalas. Tejföllel meglocsolva is tálalhatod.

Jó étvágyat!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük