gluténmentes köret, quinoa recept

Quinoa köret

A quinoa alacsony szénhidráttartalmú és meglepően magas fehérjetartalmú mag, melynek az ásványi anyag tartalma sem elhanyagolható. A gluténmentes étrend kiváló alapanyaga, mely sokoldalúan felhasználható. A quinoa köret remek húsok, sajtok, fasírtok mellé, de salátáknak is nagyszerű kiegészítője.

Quinoa köret hozzávalói:

  • 1 bögre quinoa
  • 2 bögre víz
  • ízlés szerint

Főtt quinoa elkészítése:

  • Az egyszerű quinoa köret elkészítéséhez 1 : 2 arányban van szükséged quinoára és vízre.
  • A quinoát mosd jól át, cseppegtesd le, majd tedd bele egy lábosra és öntsd fel kétszeres mennyiségű langyos vízzel főni. Adj hozzá kevés sót.
  • Tedd rá a fedőt, néha keverd meg. Kb. 15 perc alatt megfő. Jót tesz neki, ha tálalás előtt van ideje kicsit állni.

Zöldséges quinoa köretnek

Ha szeretnéd feldobni a quinoa köretet némi rostdús zöldséggel ne habozz dobj a quinoa mellé a vízbe a felaprított zöldségekből is egy marékkal!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.