A birsalma egy nagyon megosztó gyümölcs és ennek megfelelően méltatlanul elfeledett és alulértékelt, pedig számos finom és tápláló étel készíthető vele, belőle. Ha egyszer elkészíted, többször is el fogod: gluténmentes birsalmakrémleves. Próbáld ki még ma!

Gluténmentes birsalmakrémleves hozzávalói:

Gluténmentes birsalmakrémleves elkészítése:

  • A birsalmákat hémozd meg, negyedeld el, távolítsd el a csumájukat és darabold fel. Tedd fazékba az almadrabokat és önts rá annyi vizet, amennyi kétújjnyira ellepi. Add hozzá a fűszereket: a csipet sót, a gyömbért, a fahéjat, a szegfűszeget és a csillagánizst, illetve facsard bele a citrom levét.
  • 15-20 perc alatt főzd puhára a birsalmadarabokat. Vegyél ki egy merőkanálnyi birsalmakpockát a főzőléből és tedd félre, ezek majd a tálaláshoz kellenek.
  • Közben a vaníliás cukrot keverd el a rizsliszttel, majd apránként add hozzá a tejszínt és keverd el csomómentesen.
  • Ha a birsek puhára főttek sűrítsd be a birsalmalevest a tejszínes rizslisztes keverékkel, majd mixerrel pürésítsd a levest.
  • Ha langyosra hűlt mézzel édesítsd ízlés szerint.
  • Karamellizálj barna cukrot és ebbe forgas bele a korábban félretett birsalmakockákat. Ezekkel tálald a birsalmakrémlevest.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük