kacsamell receptek, gluténmentes receptek

A kacsahús egészséges húsféle, amely gazdag jó minőségű, teljes értékű fehérjében, valamint vitamin és ásványi anyag tartalma sem elhanyagolható. Próbáld ki ezt a receptet: kacsamell szilvaszósszal.

Kacsamell szilvaszósszal hozzávalói:

Kacsamell szilvaszósszal elkészítése:

Szilvaszósz elkészítése:

  • Egy lábosban forrósítsd fel egy kevés olajat, tedd bele a felaprított vöröshagymát és kezd el megpirítani.
  • Néhány perc elteltével add hozzá a kristálycukrot, az őrölt gyömbért és a kimagozott szilvát.
  • Ízlés szerint sózd és borsozd.
  • Öntsd rá a száraz fehérbort és a narancslevet. Időnként belekevergetve alacsony hőn főzd sűrű mártássá.
  • Ha szükséges az elkészült a szilvaszószhoz még adj sót, borsot.

Kacsamell elkészítése:

  • Olvaszd meg a kacsazsír egy kellően nagy sütőbe is etehető serpenyőben, amibe kényelmesen el fognak férni a kacsamell darabok.
  • A felforrósított serpenyőbe bőrös felükkel lefele tedd bele a kacsamelleket és süsd 4-5 percig vagy amíg szépen megpirulnak. Ezután fordítsd meg a húsdarabokat és tedd be a sütőbe kb. 10-15 percre attól függően, hogy mennyire átsütve szeretnéd fogyasztani.
  • A sütési idő lejárta után vedd ki a serpenyőt a sütőből és kb. 5 percre tedd félre letakarva pihenni.
  • A pihentetés után vágd a melleket vékony szeletekre.
  • Tálaláskor merj mellé / rá a szilvaszószból. Burgonyapürével, rizskörettel, főtt quinoával stb tálalható.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.