epres chia puding, gluténmentes desszert

Egy finom és egészséges desszertre vágysz? A chia mag korunk egyik szuper élelmiszere. Eperrel kiegészítve igazán finom nasi, reggeli vagy vacsora készül vele: epres chia puding.

Epres chia puding hozzávalói:

Epres chia puding elkészítése:

  • A 5 evőkanál chia magot keverd el a 4 dl tejjel, az 1 csomag vaníliás cukorral és a 2 evőkanál mézzel, majd tedd a hűtőbe. Néhány óra (1-2 óra) alatt a chia mag magába szívja a nedvességet és megdagad.
  • Ha a chia magok felvették a többi hozzávaló elegyét, kanalazd át 4 megfelelő mérető tálkába, pohárkába a chia mag pudingot. Azokban egyenletesen oszd el, a felületüket kissé simítsd el.
  • A tetejére készítsd el az epres mártást. Ehhez mosd meg az epreket, távolítsd el a csumájukat. Néhány szem epret tegyél félre a díszítéshez, a többit a kristálycukorral együtt tedd fel a kisebb lábosban a tűzre. Folyamatosan kevergetve kezd el összefőzni. Ha a cukor a főzés során elolvad és az eper kiereszti a levét turmixold egyneművé a cukros epret, majd tedd vissza a tűzre és kevergetve takarékon főzd sűrűre az eperszószt.
  • Ha az epermártás kissé meghűlt kanalazd a poharakban elosztott chia puding tetejére. A néhány szem félretett epret vágd ketté és helyezd a pudingok tetejére. Tálalás előtt még tedd vissza kb. 1 órára a hűtőbe, hogy az epermártás is megfelelően kihűljön és kissé megszilárduljon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük