gm szilvásgombóc, rizslisztes szilvásgombóc

Gluténmentes szilvásgombóc rizsliszttel

Gluténmentes rizslisztes szilvásgombóc hozzávalói:


Gluténmentes rizslisztes szilvásgombóc elkészítése:

  • A krumplit hámozd meg, kockázd fel és főzd puhára. Krumplinyomóval tört össze és hagyd kihűlni. Hogyan kell krumplit főzni?
  • A kihűlt és alaposan összetört főtt burgonyát keverd össze a rizsliszttel, a 2 db egész tojással és kevés sóval. Akár nagyobb tálban is csinálhatod, nem kell elővenni a gúródeszkát.
  • A tésztát jól dolgozd össze, hogy könnyen formázható tésztát kapj.
  • Készítsd elő a szilvákat, a fahéjat és a kristálycukrot. Ha nincs friss vagy fagyasztott szilvád, de van kemény szilvalrkvárod az is kiváló a szilva helyettesítésére.
  • A tésztából vegyél ki kézzel maréknyi adagot, két kézzel formázz belőle gombócot, majd ujjaiddal csinálj mélyedést a közepébe, ami tedd bele a szilvát kevés fahéjjal és cukorral (vagy a szilvalekvárt), majd a gombóc tetején lévő tésztát csípd őssze és dolgozd el a lyukat. Végül újra formázz belőle szép gömbölyű gombócot.
  • Ebből a mennyisségből kb. 18-20 db gombóc jön ki.
  • Lobogó forró vízben dobd a gombócokat. Ha feljönnek a víz tetejére elkészültek. Ez kb. 2 perc.
  • Egy serpenyőben melegíts zsíradékot és pírits meg rajta a morzsát, majd forgasd bele jól a gombócokat.
  • Porcukorral megszórva vagy mézzel elkevert tejföllel tálald.

Jó étvágyat!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük