gluténmentes recept, rakott padlizsán

Padlizsánból kitűnő előételek, saláták készíthetőek, de fogyaszthatjuk kirántva, palacsintatésztában megforgatva és kisütve, vagy rakottan főételnek. Továbbá töltve, párolva, padlizsánkrémként. Most pedig egy finom és tápláló sonkás-sajtos rakott padlizsán receptet mutatunk.

Sonkás-sajtos rakott padlizsán hozzávalói:

Sonkás-sajtos rakott padlizsán elkészítése:

  • A padlizsánokat hosszában szeleteld fel kb. 1 cm vastagságú szeletekre. Forró serpenyőben kevés olívaolajon néhány percig süsd mindkét oldalát a padlizsánszeleteknek.
  • Egy hőálló tálba, tepsibe fektess le egy réteg átsült padlizsánt, sózd és borsozd, majd fektess a padlizsánszeletekre 1 réteg sonkát. Majd újra padlizsánréteg és újra sonka, amíg el nem fogynak a hozzávalók.
  • Keverd el a sűrű paradicsompürét a 2 dl főzőtejszínnel és öntsd le vele a sonkás padlizsánokat.
  • A paradicsomokat karikázd fel és elszórtan fektesd a tejszínes-paradicsomos mártással leöntött padlizsános rakományra.
  • Végül szórd meg a tetejét egyenletesen a reszelt sajttal és 200 fokos sütőben kb. 15 perc alatt süsd át az egészet.
  • A sonkás-sajtos rakott padlizsánhoz kiváló köret lehet a főtt quinoa, a főtt barna rizs.

További gluténmentes zöldséges receptek:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.