rakott krumpli, rakott burgonya, burgonyás étel, gluténmentes étel

Rakott krumpli

A burgonya mindennapos alapvető élelmiszerünk, mely sokoldalúan felhasználható. Az egyik legismertebb burgonyás egytálételünk a rakott krumpli. Készítsd el háziasan, gazdagon sok kolbásszal, főtt tojással, ízesítsd fűszerekkel, locsold meg tejföllel alaposan!

Rakott krumpli hozzávalói:

Rakott krumpli elkészítése:

  • A krumplit főzd meg héjában bő, sós vízben. Ha megfőtt öntsd le róla a vizet és ha langyosra hűlt húzd le a héját.
  • A tojásokat rakd fel főni hideg vízbe. Forrástól számítva 10 perc alatt kemény tojás készül belőlük.
  • Ha debrecenivel vagy lecsókolbásszal dolgozol, bő zsiradékon kissé süsd át őket.
  • A héjától megszabadított krumplit és a kemény főtt tojásokat karikázd fel.
  • Egy nagyobb tepsibe vagy hőálló tálba rétegesen kezd el lefektetni a hozzávalókat, de a sütőedény alját kend ki zsiradékkal. Először egy sor főtt krumpli, amit sóz, esetleg borsozz, paprikázz, köménymagozz ízlés szerint, aztán szórd meg tojáskarikákkal és kolbászkarikákkal. Ezt addig folytasd, míg el nem fogynak az alapanyagok.
  • A tetejére tegyél elszórtan néhány kanál tejfölt és végül csorgasd le az ételt a zsiradékkal, amiben a kolbász sült.
  • Takard le alufóliával és 200 fokon kb. 30 perc alatt süsd meg.
  • Ha kissé meghűlt tejföllel tálald.

Jó étvágyat!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.