paradicsomos káposzta

Egyszerűen és gyorsan elkészíthető gluténmentesen is, viszonylag olcsó, finom és lakató: paradicsomos káposzta. A fejes káposzta vagy édes káposzta szinte egész évben fogyasztható.

Paradicsomos káposzta hozzávalói:

Elkészítése:

  • A vöröshagymát pucold meg, aprítsd fel és némi étolajon kezd el megdinsztelni.
  • A káposztát nyolcadold el, majd vágd vékony szeletekre.
  • Ha a vöröshagyma már üveges add hozzá a felszeletelt káposztát és önts rá 1-2 dl-t az alapléből és hagyd a káposztát is dinsztelődni.
  • Ha a káposzta kezd összeesni add hozzá a kristálycukrot, a sót, az őrölt köményt és borsot. Forgasd össze és öntsd rá a maradék alaplevet.
  • Fedő alatt, takarékos főzd meg a káposztát. Ez kb. 30 perc.
  • Ha a káposzta átfőtt add hozzá a sűrített paradicsomot, keverd át és főzd össze az egészet.
  • Ha elkészült kóstold meg és ha szükséges sózd, fűszerezd.

Miért ajánlott káposztát fogyasztani?

  • Alacsony a kalóriatartalma. 100 g nyers káposzta mindössze 25 kcal-t tarlamaz.
  • C-vitamin-tartalma 40–50 mg/100 g.
  • A B vitaminok közül számos megtalálható benne: B1, B2, B3, B5, B6, B9.
  • Jelentős ásványi anyag és nyomelem forrás: Ca, Fe, Mg, P, K, Zn.

Forrás: wikipedia.org

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.