gluténmentes kávés banánkenyér

Van néhány túlérett banánod, amit már nem szívesen ennél meg, de ki sem szeretnéd dobni? Íme a megoldás: gluténmentes kávés banánkenyér.

Kávés banánkenyér hozzávalói:

Banánkenyér elkészítése:

  • A banánokat pürésítsd.
  • Keverd habosra a puha vajat a kristálycukorral és a 2 db egész tojással, majd keverd össze a banánpürével.
  • Keverd össze a száraz alapanyagokat: az Enjoy free lisztet, a sóval, a gluténmentes sütőporral és az őrölt fahéjjal.
  • A száraz hozzávalók keverékét keverd bele a banános-vajas elegybe.
  • Végül keverd bele a tésztába a presszókávét és a durvára tört mandulát.
  • Egy kenyér sütőformát kenj ki vékonyan vajjal és szórd meg gluténmentes liszttel, majd öntsd bele a tésztát.
  • 180 fokra előmelegített sütőben süsd meg a banánkenyeret. Ehhez kb. 35 perc szükséges, de mielőtt kivennéd végezz tűpróbát.
  • Tálalás előtt szitálhatsz porcukrot a gluténmentes kávés banánkenyér tetejére, de anélkül is tálalható.

Miért érdemes banánt fogyasztani?

Mivel a gyümölcs (valójában lágy szárú növény) könnyen emészthető, ezért kisbabáknak is adható, a gyomorból 110 perc alatt kiürül. Ajánlható gyomorfekélyben szenvedőknek. Több táplálkozási szakértő gyógyhatásúnak tartja; ennek okaként főleg az A-, U- és E-vitamint, a vasat, rezet, jódot, mangánt és foszfort említik. Különösen sok benne a B6-vitamin. Jelentős szénhidrát-tartalma miatt fogyókúrázóknak nem ajánlott. Savtartalma a legtöbb gyümölcsénél jóval kisebb, emiatt már csecsemők is ehetik (Terebess). Sportolók számára kiváló szénhidrátforrásként szolgál, főleg edzések előtt kellő idővel fogyasztva.
Forrás: wikipedia.org

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.