gluténmentes csörögefánk, gluténmentes süti, rizslistes fánk

Gluténmentes csörögefánk rizslisztből

Csöröge, csörögefánk, forgácsfánk vagy herőce. A végeredmény ugyanaz: gluténmentes csörögefánk rizslisztből, ami jobb, mint az eredeti. Ha nem is vagy gluténérzékenyvagy gluténallergiás, akkor is érdemes kipróbálnod ezt a csörögefánk receptet. A gluténmentes csörögefánk rizslisztből készítve jobb, mint az eredeti változat, mivel ropogósabb.

Gluténmentes rizslisztes csörögefánk hozzávalói:

Gluténmentes rizslisztes csörögefánk elkészítése:

  • Egy tálban keverd össze a tojásokat a cukorral, majd add hozzá a rumot, a tejfölt, végül a sót és a szódabikarbónát. Keverd jól össze egyneművé.
  • Adj hozzá annyi rizslisztet, hogy jól gyúrható, gyenge tésztád legyen.
  • Rizslisztes deszkán sodrófával nyújtsd ki a tésztát kb. 5 mm vastagra.
  • Vágj, formázz kedved szerint csörögefánkokat a tésztából.
    Pl. szeld 2 x kb. 12 – 15 cm-es csíkokra a tésztát és a csíkok közepére tegyél egy laza csomót.
    Vagy vágj rombusz alakokat, középen vágj rést és az egyik sarkát fűzd át a résen.
  • Forrósíts olajat és süsd benne aranybarnára a fánkokat, de vigyázz, hogy ne égjenek meg. Hamar átsülnek, szűrőkanál segítségével szedd ki őket az olajból..
  • Ha kissé meghűltek a kisült csörögefánkok porcukorral megszórva tálald őket. Kínálhatsz hozzá sárgabaracklekvárt is!

További gluténmentes fánkreceptek:

Csörögefánk egyéb elnevezései:

  • Forgácsfánk
  • Csöröge
  • Herőce

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük