csokis puffasztott quinoa

Receptet keresel, amihez puffasztott quinoa kell, mert van egy zacskóval, de fogalmad sincs, hogy mire használd? A puffasztott quinoa felhasználásának egy remek módja a csokis puffasztott quinoa és íme a recept.

Csokis puffasztott quinoa hozzávalói:

Csokis puffasztott quinoa elkészítése:

  • A kókuszolajat olvaszd meg, majd keverd hozzá a gluténmentes kakóport, az 1 csomag vaníliás cukrot és a csipet sót. Az egészet keverd jól össze.
  • Ha mézzel dolgozol előnyös ha a méz már elkezdett kristályosodni. Keverd hozzá a mézet vagy a kristálycukrot a kakaós masszához és keverd addig, míg az édesítőszer el nem olvad.
  • Ezután adj hozzá kisebb mennyiségekben annyi puffasztott quinoát amennyit felvesz. Nem baj, ha az alján marad egy kis kakaós massza, azt majd az elkészítés végén rá tudod kanalazni a kiadagolt sütikre.
  • Egy sütőpapírral borított lemezre, tálcára adagold ki a csokis puffasztott quinoás masszát.
  • Csinálhatsz akár kézzel formázott gombócokat, amiket végül kilapítasz.
    Sütikiszóró segítéségével formázhatod is. Tedd a kiszúrót a sütőpapírra, kanalazd bele a masszát, kissé nyomkod le benne, majd óvatosan szedd le a kiszúrót, így már megtartja a formát a süti.
    A legegyszerűbb módszer: a muffinsütő mélyedéseibe kanalazd bele a masszát.
  • Bármelyik módszert is választottad a sütik formázásához, ha végeztél tedd a hűtőbe, hogy hamar meg tudjanak dermedni.
  • Fogyasztásig hideg/hűvös és száraz helyen tárold.

Miért érdemes ehhez a recepthez mézet használni?

A méz az egyik legtermészetesebb édesítőszer és szerencsére nagyon sok jótékony hatással rendelkezik. Magyarországon 20-30 fajtamézet termelnek a magyar méhészek, ahány fata méz, annyi íz, a változatos gyógyhatásokról már nem is beszélve! Érdemes többféle mézet váltogatni a konyhában. A mézet nem csak teába használd a téli időszakban vagy a gyerekek reggeli kenyerére, hanem próbáld ki vele a kávét, a müzlit, a gyümölcsleveseket, a különböző mártásokat.

Puffasztott csokis quinoa mézzel

Ehhez a recepthez azért érdemes mézet hasznélnod kristálycukor helyett, mert nincs komoly mértékű hőkezelés az elkészítés során. A kókuszolajat ugyan megolvasztod, de mire a méz a kakaós elegybe kerül, az már nem forró és a belekerülő méz enzimjei nem károsodnak, így a méz nem csak édesíti ezt a nassolnivalót, hanem egészségesebbé is teszi.
A méz hasznos enzimjei hő hatására – 40-42 fok körül – bomlani kezdenek, így a méz már csak édesítőszet lesz, mert jótékony hatásai szépen lassan elvesznek. Bár még így is sokkal jobb, mint a cukor, mert káros hatásai nincsenek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.